Volleyballen voor de jeugd

WEST! heeft een jeugdafdeling volleybal waar jeugd van 6 t/m 18 jaar welkom is. Van alle jeugdleden wordt verwacht dat zij meedoen aan de competitie/toernooien die er voor hun niveau zijn. Er is een onderverdeling qua leeftijd bij het jeugdvolleyballen, waarbij in stappen het jeugdvolleybal aangeleerd wordt.

Van 6 tot 12 jaar (CMV volleybal)

Volleybal is best een moeilijke sport. Meestal starten jonge volleyballers pas als ze 8 jaar of ouder zijn. Maar jeugdvolleybal heeft zich de laatste jaren behoorlijk ontwikkeld. Door de regels aan te passen is jeugdvolleybal leuker en leerzamer geworden.
Voor jongens en meisjes van 6 t/m 12 jaar geven we training in het zogenaamde Cool Moves Volleybal (CMV). Cool moves volleybal kan gespeeld worden op verschillende niveaus. Niveau 1 is het eenvoudigste niveau waarbij met z’n vieren gespeeld wordt en de bal gevangen mag worden.
Niveau 4 houdt in dat je de bal in 3-en speelt, waarbij de 2e bal gevangen mag worden en in een vloeiende beweging naar de 3e speler moet overgaan. Niveau 6 is een niveau met 4 spelers waarbij de gewone spelregels gelden.
De toernooitjes vinden doorgaans op zaterdagochtend plaats in de wethouder Verheijhal onder begeleiding van ouders die de teams coachen en als scheidsrechter optreden.

De training is op maandag van 17.15 tot 18:45 uur.
De training vindt plaats in sporthal 2 van het Caland Sportcomplex, Eliza van Calcarstraat 2 in Osdorp. Kom vrijblijvend twee keer mee trainen om te kijken of het wat voor jou is!

Leren ze volleyballen?
Volleybal is uiteindelijk wel waar het om gaat. Maar op deze jonge leeftijd is het vooral bewegen met het lichaam, springen, huppelen, gooien, vangen, vallen, duiken, techniek, inschatten van de plaats van de bal, de snelheid van de bal, de hoogte van het net, de hoogte van de sprong, de grootte van het veld. Maar ook samen spelen, winnen, verliezen, samenwerken, omgaan met regels, enz. Het grootste deel van de training zijn we gewoon lekker met een bal bezig. Er is altijd veel aandacht voor techniek en tactiek.
Bij jeugdvolleybal gaat het om techniek, maar vooral ook om plezier met de bal!

Vanaf 12 jaar (A/B/C volleybal)

Voor jongens en meisjes vanaf ongeveer 12 jaar (middelbare schooljeugd) zijn er gemengde groepen jongens en meiden van verschillende leeftijden. Er wordt training gegeven door enthousiaste en professionele trainers. De training wordt gegeven op maandag in sporthal 1 en 2 van het Caland sportcomplex, Eliza van Calcarstraat 2 in Osdorp.

De groepen trainen op de volgende tijden:

Van 17:15 tot 18:45 uur (West2 en West3 in Hal 2)

Van 19:15 tot 20:45 uur (West1 in Hal 1)

We doen met de A/B/C jeugd mee met de competitie van de NeVoBo. De wedstrijden vinden plaats in de wethouder Verheijhal op de zaterdagmiddag. Ook hier wordt het team gecoacht door enthousiaste ouders.

Het wedstrijdschema en de uitslagen vind je op de app van Mijn Volleybal.

Interesse in meedoen aan een jeugd-volleybaltraining? Door grote belangstelling voor onze jeugd-volleybalteams heeft West! helaas moeten besluiten een wachtlijst in te stellen.
Maar meld je vooral aan voor deze wachtlijst (naam, emailadres, naam en leeftijd van het kind), dan kom je op de wachtlijst. Als er een plekje beschikbaar komt neemt West! via email contact met je op.

Voor onze overige activiteiten is er overigens géén wachtlijst, en kan je gelijk aan de slag.

West! wenst je een korte wachtlijst en: blijf in beweging!

Heb je nog vragen of wil je aanvullende informatie laat het ons weten via ons contactformulier.

Als lid van WEST! betaal je contributie.

Voor de contributies zie ons contributie overzicht.

En wat nog meer?
Naast de training vinden er gedurende het jaar nog een paar leuke volleybal evenementen plaats.
Eén keer per jaar organiseert WEST! het familie-vrienden-volleybaltoernooi, waarvoor alle leden zich met een eigen team kunnen inschrijven. Er wordt eerst geselecteerd op niveau zodat er twee verschillende poules ontstaan. Hierna spelen we een leuk toernooi. Een heel gezellig evenement dat niemand wil missen!